Palvelut

Valitse juuri sinulle sopiva palvelu

Lantionpohjan fysioterapia

Lantionpohjan fysioterapiassa keskitytään ja tutkitaan lantionpohjan toimintakykyä.

Lantionpohjan toimintahäiriöistä, kuten virtsankarkailusta kärsivät kaikenikäiset. Lantionpohja toimintahäiriöitä esiintyy erityisesti naisilla. Raskaus ja synnytys, ylipaino sekä hormonaaliset muutokset asettavat naisen lantionpohjalle erityisiä vaatimuksia.

Lantionpohjaongelmista kärsivät myös nuoret ja urheilijat, jolloin ongelmana on usein lihasten kireys ja yliaktiivisuus.

Lantionpohja fysioterapiassa tavoitteena on ennaltaehkäistä sekä hoitaa lantionpohjan lihaksistoa ja mahdollisia toimintahäiriöitä.

Hoitoesimerkkejä

• virtsan-, ulosteen- tai ilman pidätyskykyyn liittyvät ongelmat
  • etu- ja takaseinämä ja kohdun laskeuma
  • jatkuva virtsaamisen tarve
  • lantionpohjan kiputilat
  • ylijännittynyt lantionpohja
Lantionpohjafysioterapia sisältää lantionpohjan lihasten toiminnan tutkimisen, fysioterapeuttisen harjoittelun sekä ohjeet itsehoitoon ja seurannan. Lantionpohjafysioterapiassa hyödynnetään lantionpohjan lihastestaukseen soveltuvaa mittaria (biofeedback). Lantionpohjan EMG-mittauksesta sovitaan asiakkaan kanssa tarvittaessa.
Lisähinta elektrodista 40€.

Odotusajan fysioterapia ja äitiysfysioterapia

Äitiysfysioterapia sekä odotusajan fysioterapia on kokonaisvaltaista hoitoa.

Meidän keho käy läpi hurjan myllerryksen raskauden aikana ja monesti tämä voi aiheuttaa kiputiloja, johon voidaan auttaa fysioterapeuttisin keinoin.

Odotusajan fysioterapialla saadaan tasapainotettua äidin kehoa, jotta sekä äidillä että vauvalla on mukavampi olo raskausaikana.

Voin auttaa sinua voimaan hyvin koko raskauden aikana ja helpottaa kiputiloja tai tukea sinua, jos tuleva synnytys mietityttää.

Äitiysfysioterapiaan tullaan monesta eri syystä, tässä esimerkkejä:

• tukea turvalliseen harjoitteluun raskausaikana ja raskauden jälkeen
  • lantionpohjan kipu- ja jännitystilat
  • virtsan- tai ulosteen karkailua
  • arpien hoidot
  • erkauma neuvontaa
  • liitoskivut
  • asiat jotka mietityttävät sinua

Onko synnytyksestäsi jo pitkä aika? Se ei haittaa, koska tuloksellista kuntoutusta voidaan toteuttaa vielä vuosikymmenien jälkeen. Tervetuloa vastaanotolleni, niin katsotaan mikä juuri sinun tilanne on.